Sprawna komunikacja pomiędzy współpracownikami to spoiwo, jakiego potrzebuje każda firma. To właśnie od niej zależy, czy pracujący w nim ludzie będą dopełniać swoje obowiązki w sposób efektywny, przyczyniając się do rozwoju przedsiębiorstwa. Ułatwienia i udogodnienia potrzebne są w każdym miejscu pracy, zarówno na magazynie, na produkcji, w sklepie, jak w i biurze. Coraz częściej są to rozmaite narzędzia elektroniczne, które pomagają w lepszym zorganizowaniu codziennej pracy. Jakie rozwiązania sprawdzą się w firmie, w której sprawny obieg dokumentów powinien być codziennością?
Do popularnych narzędzi, jakie pomagają dziś wielu przedsiębiorcom, należy program Acrobat, rozwijany przez firmę Adobe już od lat 90 poprzedniego wieku. Jego instalacja na komputerach służbowych przyczynia się do ułatwienia pracy osób, które mają do czynienia w pracy z szeroko rozumianymi dokumentami takimi jak faktury, specyfikacje techniczne, umowy itp. Zastosowanie oprogramowania nie kończy się jedynie na otwieraniu plików PDF, bowiem umożliwia szereg innych funkcjonalności m.in. edycję dokumentów, sporządzanie notatek, konwertowanie plików, drukowanie, elektroniczne podpisywanie i wiele innych opcji. Należy pamiętać, że dla służbowych zastosowań będą potrzebne licencje Adobe Acrobat dla firm i instytucji, które trzeba wykupić, by w pełni korzystać z możliwości programów. Ich subskrypcje dostępne są zazwyczaj w wersji odnawialnej co 12-miesięcznej, czyli na rok lub wieczystej, której nie trzeba przedłużać ponownie.