Prowadzenie sklepu on line wydaje się działalnością niewymagającą dodatkowego zaplecza i infrastruktury. Zdaje się, że wystarczy zwykły lokal mieszkalny, jako centrum dowodzenia sprzedażą, a jednocześnie jako przechowalnia towaru.
Każdy sprzedawca prowadzący punkt sprzedażowy on line wie, jak istotnym wsparciem jest posiadanie przestrzeni składowania towaru. Magazyn dla e-commerce oferuje wiele przydatnych opcji. Przede wszystkim pozwala on na wygodne segregowanie oraz przechowywanie większych partii towarów w optymalnych warunkach. Tego typu pomieszczenia są odpowiednio zabezpieczone przed nadmierną wilgocią i gwarantują, iż przedmioty nie będą narażone na uszkodzenia mechaniczne. Tym samym poziom ich jakości nie ulegnie obniżeniu.
Trzeba przede wszystkim zdecydować, jak rozległy magazyn wybrać, na jaką lokalizację się zdecydować oraz jakiego typu skład będzie adekwatny do prowadzonego typu działalności. Małe i średniej jakości sklepy potrzebują zwykle przestrzeni o powierzchni do 200 m². Magazyny usytuowane dalej od centrów miast, głównych szlaków komunikacyjnych, czy osiedli są wyborem bardziej przyjaznym pod względem ekonomicznym, ale mogą być rozwiązaniem mniej wygodnym na dłuższą metę. Należy także rozważyć, czy lepiej zdecydować się na tradycyjne hale składowe, czy może świetnym pomysłem będą namioty magazynowe, nadające się znakomicie do przechowywania produktów mniej wymagających.