Sprzedaż to ogół czynności stanowiących podstawę działania przedsiębiorstw. Polega ona na odpłatnym oferowaniu klientom różnego rodzaju towarów lub usług. Skuteczność tego procesu uzależniona jest od wielu czynników, takich jak efektywność pracowników, czy też sposób zarządzania relacjami z klientami. Dynamiczny rozwój technologi sprawił, że w ostatnim czasie coraz większą popularnością cieszy się automatyzacja procesów sprzedaży, która prowadzi do ograniczenia roli sprzedawcy. Automatyzacja jest najbardziej widoczna w przypadku sklepów internetowych. Dzięki zastosowaniu odpowiednich rozwiązań technologicznych klient samodzielnie wybiera produkt, kupuje go i za niego płaci. Rola sprzedawcy ogranicza się zazwyczaj do doradztwa i ewentualnej obsługi niestandardowych zamówień.
Automatyzacja sprzedaży daje firmom wiele korzyści. Przede wszystkim pozwala na ograniczenie ilości zatrudnionych sprzedawców, co przekłada się zmniejszenie kosztów działalności firmy. Dzięki wprowadzeniu nowoczesnych rozwiązań klient możne dokonywać zakupów w dowolnie wybranym przez siebie czasie, co przyczynia się do zwiększenia ilości zawieranych transakcji. Odpowiednio dobrane i skonfigurowane oprogramowanie, takie jak to oferowane przez firmę https://thtg.pl/ pozwala na przyspieszenie procesu zakupowego przy jednoczesnym ograniczeniu ilości popełnionych błędów. Firmy, które zdecydowały się na automatyzację sprzedaży, podkreślają, że wprowadzenie nowych rozwiązań przyczyniło się do zwiększenia zysków, a także wzrostu zadowolenia klientów.