Budowanie wizerunku marki na zewnątrz wcale nie musi być kosztowne. Drogie reklamy można zastąpić prostszymi sposobami, gdzie o firmie wiele osób dowie się za darmo. Wystarczy jedynie trochę pomysłowości. Jak budować i propagować w prosty sposób wizerunek marki?
Promowanie swojej marki nie musi być wcale nachalne. Logo firmy może znajdować się długopisach, kubkach lub kalendarzach. Przedmioty takie można zamówić w Internecie, a następnie rozdawać swoim klientom. Ich koszt nie jest duży, zwłaszcza względem drogich reklam. Codziennie używanie kubków i długopisów w domach, szkole czy pracy to mnóstwo potencjalnych klientów, którzy zwrócą uwagę na nazwę firmy oraz logo na gadżetach. W niektórych przypadkach są one przekazywane z rąk do rąk. Do promowania można wykorzystać też odzież roboczą z napisami i logiem, gdzie reklamą może być zwykłe przechodzenie obok klienta.
Dużą rolę w propagowaniu wizerunku firmy pełnią teraz media społecznościowe. Ich używanie jest zupełnie darmowe. Można dotrzeć przez to do milionów potencjalnych klientów. Wystarczy jedynie trochę kreatywności. W niektórych przypadkach zatrudnia się nawet specjalne osoby, które łączą ciekawe treści z podkreślaniem zalet korzystania z usług lub produktów. Im więcej różnych portali – tym większa szansa na skuteczną promocję na zewnątrz.