Magia reklamy towarzyszy nam na co dzień. Wielobarwne wielkie konstrukcje, banery reklamowe i ciekawe ulotki zasypują nas codziennie. Dlaczego są skuteczne ? Czemu mają służyć i na jakąś opcję najlepiej się zdecydować, jeśli to my mamy coś zareklamować? O tym krótki artykuł poniżej.
Na początku odpowiedzieć sobie trzeba na pytanie, jaki cel mają reklamy ? Odpowiedź brzmi — tylko jeden — zwrócenie uwagi. Takie sprawy jak wybór usługi czy opcji pozostawione są doradcom, którzy czekają na klientów gotowi z bogata oferta.
Idąc dalej tym tropem, jeśli reklama ma tylko zwrócić waszą uwagę, to musi się odróżniać od innych. W jakiej formie występują takie reklamy. Jest to zależne od miejsca i przeznaczenia. Oprócz powszechnych ulotek, reklam radiowych i telewizyjnych, w sklepach są umieszczone potykacze, czyli estetyczne kartonowe konstrukcje z produktem w środku. Ścianka promocyjna, czyli tzw. tła najlepiej sprawdzają się na konferencjach oraz wystąpieniach. Zapewniają wyraźną reklamę dużej jakości. Na świeżym powietrzu można też spotkać billboardy, które kuszą już nie tylko grafika a np. pulsującymi światłami.
Magie reklamy widać najlepiej z drugiej strony — jeśli to my mamy cos do sprzedaży. Posiadanie nawet najlepszego produktu, o którym nikt nie wie — nie da nam zarobku czy milionów na koncie. Wystarczy poinformować potencjalnych klientów poprzez ulotki czy telewizje — że istniejemy i mam coś dobrego, aby rozdzwoniły się telefony i zaczęły spływać zamówienia. To właśnie wtedy jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki działa reklama.
Reklama dźwignią handlu — to przysłowie chyba nigdy nie wyjdzie z użycia zwłaszcza teraz gdy na rynku mamy tak wiele produktów, jak nigdy. Powszechność reklam powoduje, że oprócz reklamowania mogą też cieszyć oko i być skutecznym narzędziem marketingowym do wypromowania usługi.