W ostatnich latach niezwykle popularna stała się reklama tworzona na bazie nowoczesnej technologii Digital Signage. Jest to nic innego jak cyfrowa dystrybucja różnych treści multimedialnych poprzez zdalnie zarządzaną sieć specjalnych wyświetlaczy. Zaliczamy do nich m.in. klasyczne ekrany TV i ekrany plazmowe, monitory typu CRT, a także projektory PD (czyli Public Displays). Główną zaletą jest w tym przypadku możliwość prezentowania wszelkich materiałów (zarówno promocyjnych, jak i informacyjnych) w dowolnym czasie oraz sprawnego zarządzania ich wyglądem na odległość.
Digital Signage to zestaw nowoczesnych narzędzi pozwalających na wyświetlanie treści multimedialnych w różnych miejscach i na rozmaitych nośnikach. Dzięki temu można dotrzeć do bardzo szerokiej rzeszy odbiorców w sposób całkowicie zautomatyzowany i dokładnie zaplanowany. Kluczowym składnikiem systemu jest ekran reklamowy o określonej wielkości, orientacji i czasie pracy. Służy on przede wszystkim do prezentowania wszelkiego rodzaju materiałów graficznych i filmowych. Aby można nim było bez problemu sterować zdalnie, konieczne jest zastosowanie innowacyjnego playera będącego swoistym sercem całego układu. Występuje on najczęściej w formie miniaturowego lub stacjonarnego komputera wyposażonego w system operacyjny (zazwyczaj jest to popularny Windows).
Kolejnym niezwykle ważnym elementem jest oprogramowanie, za pomocą którego operator precyzyjnie steruje włączaniem i wyłączaniem wybranego ekranu, uruchamia materiały w ustalonym czasie i kolejności, a także wysyła sygnał w razie wystąpienia jakiejkolwiek awarii w zakresie działania playera. Oprócz tego omawiany system obejmuje serwer (niezbędny do łączenia się z internetem), konto na stronie WWW (przeznaczone do zarządzania emisją poszczególnych treści) oraz okablowanie doprowadzające prąd do nośników. Oczywiście do fizycznego podłączenia ekranów potrzebne są też różne uchwyty – wykorzystuje się m.in. modele ścienne, ramienne i sufitowe. Dodajmy, że instalowaniem zaawansowanych systemów Digital Signage zajmuje się m.in. specjalistyczna firma TDC Polska, której ofertę można sprawdzić na https://tdcpolska.pl/.
Wyświetlacze Digital Signage nadają się doskonale zarówno do prezentowania treści typowo komercyjnych i reklamowych, jak i o charakterze informacyjnym. Są zatem niezwykle uniwersalne. Można je spotkać m.in. w centrach handlowych, obiektach sportowych, hotelach, zakładach usługowych, placówkach administracji publicznej, na lotniskach i dworcach, a także w miejscach o dużym natężeniu ruchu turystycznego. Do głównych zalet takiego systemu zaliczamy przede wszystkim:
– możliwość bezproblemowego wykorzystania atrakcyjnego obrazu multimedialnego oraz dźwięku (co w znacznym stopniu podnosi skuteczność przekazu)
– dużą dowolność w podziale ekranu na odrębne strefy (każda może wyświetlać inny element materiału)
– ponadprzeciętną elastyczność (perfekcyjne dostosowanie do wymagań klienta)
– całkowitą kontrolę nad treściami