Co jest zdrowsze – wczesne wstawanie, czy zdrowy, regenerujący sen?

Dziś, kiedy mamy dostęp do wielu informacji, mogą czasem nas one dezorientować. Szukamy więc w internecie między innymi wskazówek jak spać, by być rankiem świeżym i wypoczętym. Wbrew pozorom bardzo długie spanie nie przynosi często dobrych efektów. Każde dodatkowa godzina powyżej 7h snu męczy nasz mózg i sprawia, że nie regeneruje on się już tak dobrze. Sen właściwy składa się z kilku faz po 1,5h. Idealnie więc spać między 7, a 7,5h. Najlepsze dla zachowania właściwej higieny snu jest wybranie jednej pory, o której kładziemy się do łóżka. Idealny moment to godzina 22, lub 23. O godzinie 22 organizm wydziela najwięcej melatoniny, co pomaga w szybkim zasypianiu. Po 7 godzinach budzimy się jeszcze przed 6 rano wypoczęci i pełni energii do pracy, a zapas czasu pozwala nam cieszyć się porankiem nieco dłużej.

Nie tylko długość snu ma znaczenie

Na jakość naszego snu ma wpływ nie tylko jego długość. Równie ważne są inne czynniki, które mają wielkie znaczenie dla tego, czy wyśpimy się dobrze. Mowa tu między innymi o takich rzeczach jak dobre materace do łóżek. Każdy z nas ma nieco inne preferencje jeśli chodzi o miękkość materaca. Warto więc wybrać taki, który będzie dla nas idealny.

Istotną rolę odgrywa też poduszka. Powinna ona podpierać naszą szyję na całej jej długości. Nie może być zbyt miękka i zapadać się. To ważne, by rano nie obudzić się z bólem pleców. Poduszka ortopedyczna zapewni nam największy komfort i efektywny wypoczynek. Warto zakupić ją oraz odpowiedni materac ze strony: https://www.strefasypialni.pl/pl/c/MATERACE-KONTYNENTALNE/100

Autor postu: Multi Wiedza

Multi-Wiedza to portal, który skupia w jednym miejscu najciekawsze i najważniejsze dla Ciebie informacje związane z życiem i codziennymi sprawami.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

7 − jeden =