W działalności każdej firmy niezwykle ważna jest reklama. Może być realizowana na wiele sposobów, ale jej cel zawsze jest jeden, czyli rozpowszechnienie oferty. Tradycyjne jej formy takie jak banery czy billboardy wciąż są używane, ale tracą na znaczeniu i nie przyciągają już uwagi tak jak kiedyś. Stały się po prostu zbyt powszechne, a ich wygląd często nie wyróżnia ich z otoczenia. Dlatego też stale poszukiwane są nowe metody na promowanie firmy. Jedną ze stosunkowo nowych jest reklama ambientowa. Co to takiego?
Reklamę ambientową można rozumieć jako nietypową formę promocyjną. Nie podlega ona klasycznym definicjom, lecz skupia się na zaskoczeniu poprzez wprowadzenie elementu oryginalności. Czasami jej zadaniem jest wręcz wywołanie szoku u odbiorcy, po to by dana informacja go zainteresowała i pochłonęła. Ten sposób na reklamę czerpie z czerpie z happeningów ulicznych czy artystycznych występów, stąd bywa naprawdę ciekawy i kreatywny. Prowadząc kampanię ambientową można dotrzeć nawet do trudno dostępnych odbiorców, o czym decyduje głównie niekonwencjonalność. Daje ona szansę swobodne kreowanie przekazu, wychodzenie poza przyjęte standardy, a także wyprzedzenie konkurencji. Jednym z rozwiązań podczas przeprowadzania kampanii reklamowej jest rozwieszanie plakatów z intrygującymi i nieoczywistymi hasłami, zmuszającymi do myślenia. Nie muszą one wskazywać bezpośrednio na reklamowaną firmę, ale mogą stanowić zagadkę. Dzięki temu po odkryciu kart firm może stać się jeszcze bardziej atrakcyjna. W przeprowadzeniu takiej kampanii pomogą agencje reklamowe, jak np. https://be-media.com.pl/oferta/ambient-2.html, które zajmują się tym profesjonalnie.