Malowanie pasów oraz innych znaków poziomych na jezdni odbywa się z reguły w godzinach niskiego ruchu bądź w porze nocnej. Zazwyczaj organizowane są wówczas objazdy lub wyłączona jest z użytku część drogi. Oczywistym jest, że tego rodzaju działania nikt nie wykonuje ręcznie za pomocą pędzelka – nowoczesna technologia umożliwia szybkie i kompleksowe malowanie określonych wzorów czy linii za pomocą maszyn i wysokociśnieniowego natrysku farby. Więcej na ten temat można poczytać między innymi na stronie: https://www.matech.com.pl/uslugi/uslugi-malowania-linii-oznakowania-poziomego. Wykorzystywane farby w tym zakresie cechują się niezwykłą wytrzymałością na ścieranie oraz warunki atmosferyczne – dzięki temu malowanie pasów i innych drogowych oznaczeń mogą być powtarzane nawet co kilka lat.
Najbardziej popularnym znakiem na polskich jezdniach niewątpliwie jest zebra, czyli znak informujący o przejściu dla pieszych. Bardzo często jednak na drogach wykorzystuje się tymczasowe oznakowanie poziomie, które związane jest chociażby z przebudową danego odcinka drogi lub zmianą w organizacji ruchu. Wykorzystywana wówczas farba jest żółta, a nie biała jak przy klasycznym oznakowaniu. Poruszając się pojazdem silnikowym bądź rowerem warto jest nieustannie zwracać uwagę na znaki drogowe (te pionowe, jak i te namalowane), gdyż znacznie zmniejsza to ryzyko ewentualnego wypadku czy kolizji – należy unikać tak zwanej „jazdy na pamięć’, która jest bardzo ryzykowna.