Konsumpcjonizm w Europie Zachodniej rozwinięty jest na wysokim poziomie. Polacy, czerpiąc coraz więcej z kultury zachodniej, bardzo chętnie wybierają się zarówno na małe jak i większe zakupy. Najczęściej wybieramy duże markety, w których dzięki zapełnionych po brzegi półkach sklepowych, zrobienie dużych zakupów nie stanowi problemu, a raczej jest dużą wygodą, bo zastępuje bieganie po kilku sklepach w celu poszukiwania potrzebnych produktów.
Marketowe gazetki z promocjami są świetnym pomysłem, którego głównym celem jest ułatwienie klientom odnalezienia ulubionego produktu w promocji. Często skłaniają one do sięgnięcia po produkt drugiej potrzeby, którego nie zapisaliśmy na liście zakupów. Siła promocji działa na klientów jak magnes, a statystycznie niemal 80% posiadaczy smartfonów posiada na nim pobraną aplikację z gazetkami promocyjnymi.
Wiele gazetek liczy zaledwie kilka stron np. gazetka promocyjna sklepu Pepco. Znajdują się w niej aktualne promocje oraz wyprzedaże produktów, które zalegają w sklepie i które trzeba wyprzedać. Pepco kusi klientów nie tylko niskimi cenami, ale także kolorową gazetką, w której każdy znajdzie coś dla siebie – ubranka dla dzieci, dla pań i panów, a także ciekawe gadżety do domu.
Gazetki elektroniczne zaczynają wypierać papierowe, bo są praktyczniejsze, a mając dostęp do aplikacji – wszystkie mamy w telefonie. Klienci również chętnie odwiedzają strony internetowe supermarketów np. stronę marketu Kaufland [https://kaufland.gazetkapromocyjna.com.pl/]. Witryny internetowe sklepów zawierają często wiele dodatkowych informacji np. o poszukiwanych pracownikach czy organizowanych loteriach.