Obecnie trudno wyobrazić sobie prowadzenie firmy bez własnej strony internetowej – pozwala ona na przedstawienie swojej oferty, nawiązanie kontaktu z konsumentami i staje się po prostu swego rodzaju wizytówką. Jedną z najważniejszych decyzji przy tworzeniu własnego miejsca w sieci jest wybór domeny, a więc adresu, który wpisuje się w przeglądarce, by skierować użytkownika na daną stronę. Na co zwrócić uwagę przy takiej decyzji?
W ramach domeny uwzględnimy samą treść oraz rozszerzenie, a więc to, co wpisuje się na samym końcu adresu, po umieszczeniu kropki. Najbardziej popularne i tym samym najwyższego stopnia są rozszerzenia krajowe (dla naszego kraju „pl”), a także końcówki „com” (dla firm komercyjnych, stosowane gdy oferujemy produkty lub usługi również w innych krajach) oraz „org” (dla organizacji i stowarzyszeń).
Obecnie można jednak sięgnąć po inne rozszerzenia, które jeszcze lepiej będą oddawały charakter naszej działalności. Tym samym domena info świetnie sprawdzi się dla serwisów informacyjnych, a domena careers dla łowców talentów czy agencji zajmujących się rekrutacją. Na https://rapiddc.pl/domeny-info można znaleźć wiele przydatnych informacji np. na temat domeny info.
Istotne jest też oczywiście to co umieścimy przed końcówką – powinno to być hasło proste, które będzie się kojarzyło z naszą firmą. Z tego względu często jest to po prostu nazwa przedsiębiorstwa. Warto jest również sprawdzić czy w przeszłości taka domena nie była już zarejestrowana, a jeśli tak to kto z niej korzystał. Może się okazać, że za popularny niegdyś adres zapłacimy bardzo dużo albo kiedyś pod taką domeną ukazywały się treści niestosowne, które negatywnie odbiją się potem na wizerunku naszej firmy.